Counting down the days... - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Moniek Korsmit - WaarBenJij.nu Counting down the days... - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Moniek Korsmit - WaarBenJij.nu

Counting down the days...

Door: Moniek Korsmit

Blijf op de hoogte en volg Moniek

24 Februari 2013 | Nederland, Klundert

AKWABA! (hallo in Twi; meest gesproken tweede taal in Ghana. Hoofdtaal is Engels.)

Het aftellen is begonnen: nog maar 5 dagen.... SPANNENDDD!!

Nog een laatste bericht vanuit Nederland. Alle belangrijke zaken zijn ondertussen geregeld:
- Ticket: check
- Verblijf: check
- Paspoort: check
- Visum: check
- Vaccinaties: check
- Malariatabletten: check
- DEET + nog heel veel andere tabletten: check
- Skype-account: check --> moniek.korsmit1989
En niet te vergeten:
- Zonnebrand + aftersun: check!

Mijn werk, Thebe thuiszorg, heeft twee dozen vol met gaasjes en verbandmateriaal gesponsord voor de kliniek en het ziekenhuis. Ook heeft huisartsenpraktijk De Clundert (splinternieuwe) spullen gesponsord, namelijk een bloeddrukmeter, digitale thermometer, stuwband en hechtnaalden. En een aantal mensen hebben kleding e.d. verzameld voor Ghana. Ook heeft Primera een kleine bijdrage opgehaald voor de stichting "Over Grenzen voor Ghana". Helemaal geweldig allemaal!

Het begint nu echt, écht spannend te worden. Ik heb al heel wat nare dromen gehad vorige week: te laat met koffers pakken, veel vergeten te kopen, te laat op vliegveld, etc.
Ik merk dat ik deze reis nóg spannender vind als mijn reis naar Nieuw Zeeland. Ik ben vooral benieuwd naar wat ik er zal aantreffen, ik heb werkelijk geen idee. Gelukkig ben ik samen met Nienke.

Afgelopen vrijdag had ik een "goodbye-etentje-borrel" met mijn vriendinnen. Als verrassing had mijn lieve moeder een proeverij geregeld bij Olie 'n Zo, wat super lekker & gezellig was. Was een top avondje!

Ik heb vanmiddag samen met moeders mijn koffers al ingepakt. Op een paar kleine dingen na, staan mijn koffers al lekker klaar.
De komende dagen nog wat kleine dingen regelen en dan is het al zo ver!

De laatste dagen in het Klundertse leven ga ik nog volop genieten van de Nederlandse keuken, het Nederlandse sanitair, van de garantie 24/7 stroom, mijn heerlijke bed en van mijn lieve familie en vrienden om mijn heen. Wat zal ik iedereen gaan missen! :(

Vrijdagmiddag zit ik al met Nienke in het vliegtuig en volgende week zijn we gewoon al in Ghana. Rare gewaarwording. Maanden er naar toe geleefd, maanden van voorbereidingen en dan ineens is het al zo ver..

Iedereen bedankt voor de lieve kaarten, berichten, app'jes, snoepgoed, presentjes, e.d., leuk dat er zo aan mij gedacht wordt! :D
Ik houd jullie op de hoogte! Mijn volgend verslag zal vanuit Ghana zijn.

MAKROW! (tot ziens in Twi)

  • 24 Februari 2013 - 21:23

    Alice:

    Lieve moniek,
    Nogmaals het was een superavond vrijdag !!:-)
    Gelukkig zie ik je dinsdag nog..een laatste wijntje misschien x en tot het vlg verslag
    X

  • 24 Februari 2013 - 21:27

    Jolanda Littooij:

    Moniek goede reis,en geniet ervan.Een hele goede levenservaring.Ik ga je volgen.X

  • 24 Februari 2013 - 21:43

    Inga:

    Spannend!!! Maar wordt top! Je bent goed voorbereid, dus daar ligt het niet aan ;)

    Geniet deze week en vooral daar van de ervaring!

    Dikke kussen!

  • 24 Februari 2013 - 22:26

    Ute:

    Hoi Moniek,
    Geniet nog van de laatste voorbereidingen! En natuurlijk alvast een heel goede reis toegewenst van Jorn, Ditte en mij. Ik ga je zeker weer volgen op deze spannende reis; het gaat vast een hele ervaring worden!

  • 25 Februari 2013 - 06:26

    Ina En Jan:

    Spannend allemaal weer, maar we gaan je zeker volgen hoor. Nog veel plezier met je laatste voorbereidingen deze week.

  • 25 Februari 2013 - 08:27

    Pager:

    Lieve Moniek,
    Net je verslag gelezen. Wist helemaal niet dat je as vrijdag al vertrekt. En ik las dat je naar Ghana Ghaat.
    Je mag heus wel vertellen dat je alle voorbereidingen zelf allemaal geregeld hebt, je tickets, je visum, de zakend die met DUO geregeld moesten worden, je school, je spullen etc etc etc. Complimenten zijn hier wel op zij plaats en dat bewijst maar temeer dat je al een hele zelfstandige vrouw bent. We zullen je gaan missen (moeten we zelf de hond wat vaker uitlaten, de was weer zelf gaan doen, ook moeten wij zelf weer wat meer in het huishouden gaan doen etc etc). Maar heb er alle vertrouwen in het zal een geweldige tijd worden en weer een heel nieuwe ervaring. Geniet de laatste dagen nog van ons dan zullen wij ook nog van jou genieten. We zullen je "korte" resiversalgen weer helemaal bij gaan houden. Kortom een heel fijne reis alvast en wie weet zie ik je nog van de week.
    Pager

  • 26 Februari 2013 - 13:44

    Nicole:

    Heeej Monique!

    Ik kan me.zo goed voorstellen dat het nu wel heel spannend wordt nu het zo dichtbij komt. Zelfs door alleen maar jouw berichtje te lezen voel ik al de kriebels in mijn buik :-)
    Ik weet zeker dat jij je supergoed voorbereid hebt dus er kan niks misgaan! Een hele goede reis toegewenst en ik ga je avontuur zeker volgen.
    Groetjes Nicole

  • 28 Februari 2013 - 19:42

    Nel Lokers:

    Hoi Moniek,

    Spannend allemaal ,morgen dus je vertrek, een hele goede reis en heel veel leerplezier in Ghana.
    Geniet vooral van je nieuwe ervaringen, ik wil graag van je horen hoe het je daar vergaat.
    groetjes Nel

  • 10 Juni 2013 - 22:42

    Tante Bep:

    Leuke reisverslagen heb ik gelezen bij je oma
    hoor dat je het goed naar je zin hebt
    Houden zo groetjes Tante Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 66081

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 01 Juni 2017

Emigratie naar Ghana

01 Maart 2013 - 13 Juni 2013

Mijn ontdekkingsreis in Afrika

04 September 2008 - 25 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: