Berichtje uit Accra. - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Moniek Korsmit - WaarBenJij.nu Berichtje uit Accra. - Reisverslag uit Klundert, Nederland van Moniek Korsmit - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Accra.

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

04 Maart 2013 | Nederland, Klundert

Hallo lieverds!

Hier een klein berichtje van mij via mijn telefoon.
Alles gaat goed met ons. De reis is super verlopen, we zijn veilig en goed aangekomen. Een cultuurshock heb ik zeker. Jeetje, wat is het wennen.. Alles, écht alles is anders! De hitte (overdag ong. 35 gr; avond en nacht rond 25 gr.), de mensen, de omgeving, de stroomstoring (light-off) en noem maar op. Gisteren heel de avond en vannacht heel de nacht geen stroom gehad, dus ook geen waaiers aan. Welcome to Ghana!!

We hebben nu al veel gedaan en meegemaakt, dus er staat ons nog heel veel te wachten!
Vandaag gaan we naar Banko, naar Patricia in het Moon and Star guesthouse. Dan gaat het echte werk beginnen.

Ik hoop gauw een uitgebreid verhaal te kunnen schrijven van onze belevingen tot nu toe en natuurlijk wat foto's.

Het is net alsof we in een film zitten en dat we leven als beroemdheden; to be continued...

Dikke kussen en knuffels van mij! xox

  • 04 Maart 2013 - 13:37

    Pager:

    Zo Moniek het eerste verhaalte is er weer en nog wel vanaf je telefoon. Het is idd maar een klein verhaaltje maar dat zul je de volgende keer zeker goed maken met een uitgebreid verslag neem ik aan. Ja ik geloof best dat het wennen zal zijn. Ghana is natuurlijk niet wat je gewend bent, maar dat heeft natuurlijk ook zijn charmes. Ik lees ook dat je daar al beroemd bent dus deel maar handtekeningen uit en vraag voor iedere handtekening een euro. Ik zal bij ons (het bedrijf Energyst) vragen of ze wat stroom op kunnen sturen naar jullie. Wie weet kom ik het zelf wel brengen :). Twee emmmertjes voldoende voorlopig ?
    Informeer goed naar de internetklosten, omdat ik gelezen had dat internet redelijk tot vrij duur is. Info kan natuurlijk gedateerd zijn. Maar een gewaarschuwde Moniek telt voor twee he, anders valt de rekening straks zo tegen.
    Wijze tip 1: schrijf je verhalen in Word offline, ga vervolgens onlinen en via knippen en plakken is je verhaal zo online en bespaar je een hoop geld.
    Wijze tipe2: Zoals het klokje thuis tikt, tikt jou telefoon in Ghana.
    Veel plezier beide en neem alles goed in je op en verras ons allen met mooie verhalen (wel uitgebreid natuurlijk ook met datgene wat er niks mee te maken heeft.).
    Pager

  • 04 Maart 2013 - 14:08

    Anjo:

    Hee Moniek,
    Leuk hoor om jouw verhalen weer te gaan volgen! We zijn heel benieuwd hoe het jullie allemaal zal gaan daar in het warme Afrika.
    Zelf zijn we dus nog maar een paar weekjes terug uit Tanzania. Afrika is wennen, maar als je weer terug in Europa bent is het ook weer wennen hoor :-) Want wat heerlijk die warme zon, wat bijzonder die vriendelijke relaxte mensen, wat lekker zo'n Hakuna Matata houding.....
    Geniet er lekker van en laat het gewoon maar allemaal gebeuren.
    Alle goeds gewenst (voor jullie allebei natuurlijk!) en we kijken uit naar jouw reisverhalen!!
    Groetjes,
    René & Anjo

  • 04 Maart 2013 - 15:49

    Linda:

    Heey Bo,

    Super om wat van je te lezen! Het zal inderdaad wennen zijn en die cultuurshock is alleen maar gaaf! (althans dat vond ik ;) )
    geniet ervan en neem alles goed in je op want die film loopt een keer ten einde.

    Veel plezier en tot 'horens'
    Liefs Linda

  • 04 Maart 2013 - 18:16

    Lian Schouwenaars:

    Hee Moniek, wat leuk al een eerst verslag!!
    Dat het een cultuurshock is geloof ik best... maar het mooiste is dat alles
    wat nu gek en bijzonder is, is zelfs over een paar weken ook voor jou normaal. Daarna doe
    je er vrolijk aan mee of kijk je er in ieder geval niet meer van om.
    Geniet van die bijzondere dingen, Ghana heeft zoveel moois te bieden.
    Hoop veel van je beleveningen te gaan lezen meid!!

    P.s. ieder zonnenstraaltje die je daar te veel hebt, mag je hier naar toe sturen, het is
    welkom haha.

    Liefs Lian

  • 04 Maart 2013 - 20:04

    Corrie Leijten Nollen:

    Hee, hallo daar. Dus het is echt een cultuurshock, ja ik had ook niet anders verwacht, maar wel mooi om mee te maken denk ik.
    Ben erg benieywd hoe het verder zal zijn.

    Groetjes van mij

  • 04 Maart 2013 - 20:12

    Wilma Van Dijk:

    Leuk om wat van je te horen ,neem alles goed in je op. Deze ervaring neemt niemand meer van je af.nog veel succes voor jullie allebij.

  • 04 Maart 2013 - 23:08

    Inga:

    Wat goed dat alles goed is gegaan! Snel ff je draai vinden en dan ga je genieten! Ben je al bruin? ;) hihi. Doe maar snel een lang verhaal! Xxx

  • 06 Maart 2013 - 11:46

    Astrid Portengen:

    Hallo Monique, fijn dat alles tot nu toe zo goed is verlopen,probeer alles goed in je op te nemen ,en GENIET van alles!!!!! Succes. Groetjes astrid

  • 10 Maart 2013 - 19:01

    Dimphie Krijnen:

    Hoi, hoi!

    Wel spannend allemaal zeg jullie verhalen!
    Heel veel plezier daar samen en geniet met volle teugen van al jullie ervaringen!!

    groetjes en succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 03 Juli 2008
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 66070

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 01 Juni 2017

Emigratie naar Ghana

01 Maart 2013 - 13 Juni 2013

Mijn ontdekkingsreis in Afrika

04 September 2008 - 25 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: